diumenge, 19 de juliol del 2009

4015mts Excursió Ecrins del 10 al 13-09

El divendres 10 de juliol a la tarda; 2 Joans, 2 Alberts , 2 Davids, l'Alfonso, l'Alexis, el Jordi, el Xavi i el Linus, vam sortir de casa direcció als Alps. Després d'algunes parades, vam arribar a Nimes, on vam fer nit.
A les 6 del matí vam reprendre la marxa direcció Arles, Gap, Briançon. Cap a les dotze i mitja vam arribar a la Pre de Madame Carle. Allí vam aparcar els cotxes i vam començar a caminar. Désprés d'una hora, vam arribar a l'alçada del final de la glacera (G.Blacnc) i una hora més tard al refugi del g. blanc. Després d'una pausa, vam seguir 2 hores fins arribar al refugi des Écrins.
Pràcticament com vam arribar 18:00h, ens vam haver de posar a sopar. En acabar cap dormir. Dormir és un dir, ja que els 3175mts d'alçada va fer que cap de nosaltres ho pogués fer plàcidament.
A les 3.15h del matí ja érem tots esmorzant, un trist esmorzar. Després de tots els preparatius i ensenyances per la cordada, vam començar a caminar a les 5 del matí.
El dia va començar esplèndid. En acabar la glacera, va començar la pujada de debò. 40º de pendent, et feien estar ben atent al camí i a les perilloses esquerdes que hi havia al terra. A les 12 del migdia, vam fer el cim del Dome de Niege 4015mts. L'hora, la climatologia canviant i la perillositat de l'aresta, va fer treure'ns tota idea de fer la Barra dels Ecrins (4102mts).
El cansament i la neu toba, va fer alentir la baixada. Després d'unes hores, vam arribar al refugi del G.Blanc on vam fer nit.
Després de sopar vam caure rendits i no ens vam aixecar fins a les 6:45h del matí. La tornada ens va fer recordar als menys forts el que son les tiretes.
Després de veure alguna marmota, vam arribar al cotxe. Vam viatjar fins a Gap i allí vam dinar.
El bon rotllo que hi va haver entre tots nosaltres, va fer curt el viatge, però va deixar l'idea de poder-ne fer algun altre plegats.
Link de les fotos

Apartaments Capafonts ha dit...

Ostres, quina gran excursió!. Us felicito pel vostre gran èxit. El que vau fer és memeorable i de gran mèrit.